De gömda rummen

Träffa kvinna i Malgrat adams

This is the story of me Selfish as it may seem This is the glory of me Laughing through all my tears. Vi tog oss över Östersundsbron vilket var en skrämmande upplevelse för stackars lilla mig som är livrädd för drunkningsdöden. Det var inte det roligaste att sitta på den där bussen medan vi åkte över bron, men väl i Danmark var det lugnt och jag hade inga problem att åka färjan över till Tyskland. Det var någonstans i Tyskland som jag insåg varför jag hatar att gå på allmänna toaletter, men nöden har ingen lag. Natten mellan lördag och söndag korsade vi gränsen mellan Tyskland och Frankrike och seglade genom fält av vajande gula solrosor resten av dagen, ända tills vis nådde bergspasset mellan Frankrike och Spanien där vi korsade in till Spanien. När vi åkte genom tullen vid gränsen kunde vi se ett högt monument, nästan som en pyramid. Jag har försökt hitta information om vad det är men har inte hittat något.

Här har ni mig

Året är Violeta Lax är konstintendent i Chicago och barnbarn till den välkända spanska konstnären Amadeo Lax. Hon har ägnat sitt liv åt hans konstnärskap och tror sig veta allting som finns att veta om honom.

Lite historia

Simrishamn besök Igår vaknade jag halv sju lite innan klockan dock för att bege mig med buss till Simrishamn. Först övervägde jag tåget då mig börjat tröttna på att åka omnibuss men det var rätt skönt att åka buss och kunna slumra mot då och då eller bara beskåda ut på det vackra landskapet. Mig och Emelie, som kom från K-stad, kom in i Simrishamn ungefär medan. Där mötte vi Anna som tog oss med på Krämarmarknaden? Det varenda kul att bara gå runt samt titta. Hittade lite makeup till imorgon och bröllopet och även en skrift av Mari Jungstedt. Vi gick ned till hamnen och tittade och försenad gick vi tillbaka och åt ett underbar lunch.

Bloggarkiv

Viva España Resan till Spanien började allaredan klockan 2 på lördag morgon, hemma i Tez mörka lägenhet i Göteborg. Bussen gick tio minuter i fyra, i spöregn som höll i sig hela vägen ner till Malmö. Skada väl på Östersundsterminalen tydligen Europas modernaste bussterminal så hade det klarnat opp, klockan var åtta på morgonen samt det var dags för frukost. Det blev lite baguetter, yoghurt och frukt innan det var dags att placera sig på bussen igen. Vi tog oss över Östersundsbron vilket var ett skrämmande upplevelse för stackars lilla jag som är livrädd för drunkningsdöden. Det var inte det roligaste att sitta på den där bussen medan vi åkte över bron, men väl inom Danmark var det lugnt och mig hade inga problem att åka färjan över till Tyskland.